Программирование игр, создание игрового движка, OpenGL, DirectX, физика, форум
GameDev.ru / Программирование / Форум / Directx 11 и Bink файлы. И может ли Bink dll в DX11 текстуру ? Или только DX9 ?

Directx 11 и Bink файлы. И может ли Bink dll в DX11 текстуру ? Или только DX9 ?

Поделиться
ronnikoПостоялецwww11 окт. 20179:44#0
Тут у нас на сайте была статья про Bink. http://www.gamedev.ru/pages/bink/
Пример не возможно скачать.
Да и я так понял он был для Directx 9.

Вопрос такой.
Новая версия Bink.dll может ли рендерить в DX11 ?
Или через костыль DX9 текстуру ?
Ну и кому то попадались годные туториалы\уроки по Bink & DX 11 ?

Правка: 11 окт. 2017 9:45

nonamezeroxПостоялецwww11 окт. 201711:32#1
ronniko

> Вопрос такой.
> Новая версия Bink.dll может ли рендерить в DX11 ?
> Или через костыль DX9 текстуру ?

Занеси RAD'ам баблишко и узнаешь.

    Bink 1 and Bink 2! Bink 2 requires SSE 2.
    Available as a DLL file that ships with your application.
    Should work fine with any Windows C/C++ compiler (including Microsoft Visual Studio 6 and .NET which we build with).
    Built-in support for background thread decompression - playback is twice as fast on a dual core machine!
    Allows you to offload much of the video decoding onto the GPU using DX11 compute shaders - this is two to three times faster than CPU-only decoding 
    (and the higher the         resolution, the bigger the win).
    Includes a complete API for blitting using fragment shaders that is cross platform compatible with most of the Bink platforms! 
    Use the GPU for beautiful video!
    Supports the Miles Sound System, DirectSound, or waveout for sound output. We also support 5.1 or 7.1 multi-channel output using Miles.
    Supplies super-fast MMX optimized YUV to RGB converters to 16-bit, 32-bit, and 24-bit RGB.
    Can access the YUV bits directly in several formats (YUY2, UYUV, YUV12).
    The Bink DLL is about 170 KB and is completely standalone (no other DLLs are required).
    At playback time, Bink needs two full YUV12 video frames in memory (12-bits per pixel) and a one second data rate buffer.
    This is much less memory than other codecs need.
    Can open from a filename string, a file handle, or you can completely overload all of the IO functions. 
    By default, the Bink IO system does all reading on a low-overhead background thread.
    Includes a full-featured blitting and buffering API on Windows. This BinkBuffer API can use DirectDraw, DIBSections, and overlays in RGB or YUV mode. 
    Blitting is normally complicated on Windows due to the huge number of APIs - Bink simplies this down to one simple API.
    Includes wrappers for alpha-blitting through OpenGL, D3D 9, and D3D 11 with pixel shaders. 
    Source code included to this layer, so you can easily integrate with the rest of your 3D game. Possible to use the Bink 3D buffer API without knowing GL or DX.
    Bink 2 includes full GPU-assisted decoding for OpenGL and D3D 11.
    Can completely overload the default memory functions, so that all memory management happens through user-supplied callbacks. 

> Ну и кому то попадались годные туториалы\уроки по Bink & DX 11 ?

Занеси RAD'ам баблишко и получишь уроки.

В "народное достояние", емнип "комуниздили" только sdk 1.6

Правка: 11 окт. 2017 11:43

romgermanПостоялецwww11 окт. 201712:18#2
На официальном сайте ничего не написано?
nonamezeroxПостоялецwww11 окт. 201712:43#3
romgerman

У радов все серьезно - типа  как  с консольными SDK, то есть консультация манагеров, подписание NDA, обсуждение с манагерами  условий оплаты.

Даже кнопки "заплатить и скачать" нет

МизраэльПостоялецwww11 окт. 201723:16#4
ronniko
> Новая версия Bink.dll может ли рендерить в DX11 ?
> Или через костыль DX9 текстуру ?
Я чуть не в курсе, может Бинк просто редерит в DD-поверхность, которая по сути база для DX9 текстур. Тогда скорее всего и в DX11 будет работать, думаю там ядро тоже самое.

/ Форум / Программирование игр / Графика

2001—2017 © GameDev.ru — Разработка игр